Van Krk naar Losinj

26 september 2023 - Lošinj, Kroatië

En toen waren we zomaar ineens op Losinj. Een dag te vroeg. Door een klein foutje bij het boeken van de boot. Ook wel een beetje door de klungelige website, maar toch vooral ook zelf niet goed opgelet. Het zij zo.

Van Krk hadden jullie nog een plaatje tegoed van ons plekje tussen de olijfbomen:

20230925_094404334_iOS
Van het stadje Krk is weinig te melden. Leuke straatjes met veel toeristen en bijbehorende winkeltjes. Niet echt het fotograferen waard, vond ik. Bleef alleen deze vriendelijke vriend over voor een plaatje

IMG_1712
Vanochtend op ons gemak buiten ontbeten, wat we, op een keer of twee na, tot nu toe iedere ochtend hebben gedaan. Maar alleen vanochtend gingen de mieren er met de hagelslag vandoor (ja, die nemen we mee, anders overleefd Marianne de NTT niet).

20230926_070129267_iOS Als je bij de video’s kijkt beweegt ie.

Wonderlijk dat zo’n beestje die korrel hagelslag die bijna twee keer zo groot is nog kan verplaatsen ook. Gelukkig bleef het bij deze ene korrel, zodat we ons over de voorraad geen zorgen hoeven te maken.

We waren ruim op tijd bij de boot. We hadden een leuk uitzicht om de tijd te doden. En ons huis bij ons zodat we ook nog een kopje koffie konden maken.

20230926_091939503_iOS

Deze keer hadden we op de boot wel een fotogeniek plekje

20230926_100544484_iOS

20230926_102627351_iOS
De overtocht duurde maar 25 minuten, nauwelijks genoeg om deze foto’s te maken.

En nu dus op Losinj. Morgen maar eens kijken waar we terecht zijn gekomen.