Thuis

13 oktober 2023 - Westerveld, Nederland

Ja, na op de kop af zes weken zijn we weer thuis. Het is dat het weer overal in Europa minder is (of morgen wordt) anders zou je er nog bijna spijt van krijgen zo beroerd als het weer hier is. In Duitsland hadden we af en toe een paar druppels, maar zodra we de grens over waren hadden we serieus regen. Maar goed, jullie thuisblijvers hebben het natuurlijk zwaarder dan wij. Wij kijken terug op een geweldige NTT met veel belevenissen en mooi weer. Terwijl jullie beiden hebben gemist.

De terugreis verliep voorspoedig. De onderwegcampings waren matig. Van Postojna zijn we naar de Chiemsee gereden. Oostenrijk door alsof het België was. Eigenlijk pas het tweede land dat we tijdens deze reis op deze manier tekort doen. Terwijl we toch zeven landen zijn doorgetrokken.
Bij de Chiemsee in Duitsland stonden we op camping Harras. Geen aanwinst voor het campingleven. Nu waren we natuurlijk, vooral in Kroatië, behoorlijk verwend. Maar Harras was de duurste camping die we hebben bezocht en, zeker voor dat geld, de minste. Daartegenover stond dat het uitzicht zeer mooi was:

20231010_161331402_iOS

En ook het weer was nog steeds fantastisch. Reden om, ondanks de matige camping, een dagje langer te blijven om de see even rond te fietsen.

20231011_121414082_iOSde See

20231011_131817079_iOSen het Fraueninsel in de Chiemsee

En bij een uitstapje voor de broodnodige boodschappen, hoorde ik  in Priem een klotsend geluid. Kwam ik dit waterrad tegen:

20231011_141940079_iOS
Over de laatste nacht in Duitsland kan ik kort zijn. Geen succes. De camping waar we heen wilden bleek gesloten. Een stukje verder lag een camperplaats. We bemachtigden het laatste plekje. Dachten we. Maar iemand na ons lukte het toch nog om zijn camper er naast te proppen. En daarna kwamen er nog twee. Het is dat het gratis was, anders hadden we veel te klagen. Ook over de vrachtauto’s die vanaf zo’n vier uur in de nacht langs raasden.
Maar goed, we zijn weer thuis, dus dat slaapt weer topstil. Morgen (en overmorgen en maandag) de boel schoonmaken, oppoetsen en startklaar maken voor de volgende NTT. Plannen genoeg, besloten nog weinig.

P.S. Ook de video’s zijn geplaatst.