NTT 3, voorjaar 2024, de aanloop

2 mei 2024 - Châteauneuf-de-Gadagne, Frankrijk

Zo, het heeft even geduurd, maar we zijn op pad. Eerst wilden we zondag al vertrekken, want een lekkere dag om te rijden, zonder vrachtverkeer. Maar in Nederland was het mooi weer. En in Frankrijk, het deel waar we doorheen gingen, minder. Dus werd het dinsdag. Mooi weer bij vertrek in Nederland. En, huh, mooi weer bij aankomst in Frankrijk. Overnacht op een mooie parkeerplaats, waar nu alleen campers stonden. In Rodemack. Zowat op de grens met Luxemburg. Leuk middeleeuws stadje. Nog even doorheen gewandeld en wat gedronken. Gezocht naar een plek om te eten. Niet gevonden. Gelukkig hadden we nog wat van huis mee. Heerlijk in het zonnetje, met uitzicht op een wei met koeien, gegeten.

Woensdag 1 mei. Helemaal geen rekening mee gehouden dat op de Dag van de Arbeid heel Frankrijk niet werkt. Toch nog een soort van zondag op de weg.
Opnieuw mooi weer, dus maar niet te lang gereden. Naar Beaune, waar we een plekje vonden op de gemeentelijke camping, pal bij de stad. Zodra we stonden en ons even hadden opgefrist de stad in gegaan. Ook een aardige stad voor een paar uurtjes. Druk in de stad en op de terrassen. Maar we hebben nog een plekje gevonden om wat te drinken. Voor het eten zijn we maar naar binnen gegaan. Het spetterde wat en koelde snel af.

Een voorbode voor de dag van vandaag, donderdag. Koud en regen. Weer voor een stuk rijden en een (ruim) uurtje supermarkt. We staan nu op een camping in Châteauneuf de Gadagne. Bij Avignon. Kan ik verder weinig over zeggen, het is nat. Het weer wordt beter. Als het meezit ontbijten we in de zon. We hebben alle tijd. Nog maar twee uurtjes rijden naar Toulon. Dat wordt een heel relaxed ontbijt.

In Toulon gaat het echt beginnen, om 6 uur vertrekt de boot naar Porto Torres, Sardinië. Zin in!

En laten we het er maar op houden dat het dan pas echt begint en er ook plaatjes bij het praatje komen.

1. Yolande:
    5 mei 2024
    Klinkt iet verkeerd; vooral het woord "terrasje" spreekt me aan!
  2. Marianne Bos:
    5 mei 2024