In drie dagen naar huis

19 mei 2023 - La Roche-en-Ardenne, België

De woensdag in Avignon doorgebracht. Het kon ons maar matig bekoren. Best mooie oude gebouwen. Maar daar tussendoor maakte het een wat sleetse en verslonsde indruk.

IMG_1472En, net als in Spanje, hoewel iets bescheidener, aandacht voor vrouwenrechten. Of gaat het toch om de pensioenen. Beetje dubbele boodschap.

‘s-Avonds tartines gegeten. Puur op gevoel dachten we hartige taart te krijgen. Fout! De juiste vertaling van tartine is “geroosterd brood”. Wel smakelijk belegd.

Op Hemelvaartdag vertrokken uit Avignon. Lekker rustig op de weg. En de wind was ook gaan liggen. Wat regen, maar daar heb je een dak voor op je camper. Na zo’n vijfeneenhalf uur kwamen we aan in Bulgnéville. Daar scheen de zon. Bedoeling was op de camperplaats te gaan staan. Die was vol. Van de reserve parkeerplekken werden we niet vrolijk. Gelukkig was er ook nog camping Porte des Vosges. Prima plek met een enthousiaste eigenaar. Voor ongeveer de helft bezet met doortrekkers. Lekker in het zonnetje biertje gedronken en gegeten.

Vanochtend in de zon ontbeten met een laatste Frans croissantje en baquette. Daarna de motor gestart en naar La Roche en Ardenne gereden. Voor een tussenstop voor één nacht is onze research niet heel goed. Dus staan we nu op een megacamping.

IMG_1476
Maar wel weer aan het water (de camping). Een echte rivier dit keer: de Ourthe.
De camping is onderdeel van een bedrijf met een hotel, appartementen en een uit twee delen bestaande camping met zo’n 750 plaatsen, bijna vol bezet. Floreal heet de club. Op loopafstand van La Roche, waar het druk was met lang weekend vakantievierders.

Zaterdag het laatste stukje naar Wapserveen. Kunnen we weer plannen gaan maken voor de besteding van onze volgende NTT.