NTT najaar 2023

6 september 2023 - Düsseldorf, Duitsland

Zo, de Niet Thuis Tijd najaar 2023 is begonnen. Eigenlijk vorige week dinsdag al. Maar dat was een beetje een halve start. “Even” op en neer naar de camper en caravan salon in Düsseldorf. De grootste beurs van Europa, zeggen ze zelf. Klopt denk ik wel. 14 hallen. Ik heb zo’n 13,5 km gelopen. Groot dus.

IMG_1545IMG_1546

En ook de grootste camperplaats van Europa, leek het. Het parkeerterrein van de Messe in Düsseldorf is groot. En dat was nu een camperplaats geworden. Heel veel campers. Bijzonder sfeertje. En opstijgende vliegtuigen :-( elke minuut één. ‘s-Nachts, zo tussen 0:00 en 6:00 uur, gelukkig niet.

Zaterdag zijn we “echt” vertrokken. Doel is Kroatië. Maar we zijn flexibel. De avond voor vertrek nog een extra bestemming in Kroatië toegevoegd, waarmee de reis ineens via Tjechië, Slowakije en Hongarije gaat. En pal langs Praag. Dus hebben we camping Praha Kralovice maar weer eens opgezocht. A sentimental journey. Vier jaar geleden in de meivakantie hier in een chalet gezeten. Nu met de camper. Aardige camping, in de stad Praag. Bos om de hoek, bus voor de deur. Fietsen in het bos en een dagje stad met het OV voor we de reis naar Kroatië vervolgen.

IMG_1577

En vooraf, als eerste tussenstop, een leuke camping aan de Saale in Bernburg. Heen en terug voorbijvarende feestboot inbegrepen.

IMG_1572

1. Ulla:
    6 september 2023
    Goede start zo te lezen. Gaan jullie ook naar Kutná Hora? Echt de moeite waard!! Ligt op jullie route denk ik.
    Groetjes Ulla
  2. Tom:
    7 september 2023
    Hoi Ulla,
    Dankjewel voor deze tip! Deze reis slaan we ‘m even over, Tjechië ligt maar toevallig op ons pad nu. Maar het land staat nog wel op ons lijstje bestemmingen voor de toekomst, dan komt jouw tip zeker van pas.
    Groet,
    Tom.