Rond Goudargues

10 mei 2023 - Goudargues, Frankrijk

Er is veel te fietsen hier. Dinsdag, voordat het ging regenen, een rondje gefietst naar de Cascades de Sautodet.

IMG_1432

De watervallen hadden we vorig jaar al gezien, maar het blijft een indrukwekkend stukje natuur. En het rondje op de fiets er naartoe was fantastisch leuk!
Vanaf een uur of drie begon het te regenen, gelukkig waren we toen zowat terug bij de camper. Onder de paraplu boodschappen in het dorp gaan doen. Dat vergde wat aanpassingen in het menu, het is een kleine supermarkt hier met een beperkt aanbod. Maar we hadden (meer dan genoeg) te eten.

IMG_1443

Woensdag is er markt in Goudargues. ’s-Morgens direct naartoe gegaan. Eerst op een terrasje een klassiek Frans ochtendritueel: Café Crème et un croissant (die laatste wel even zelf halen bij de bakker op de markt). Daarna een rondje markt gedaan. Wat aardbeien meegenomen (kunnen zoeter, de lekkerste Mara de Bois zijn er nog niet) en nog wat brood voor tussendemiddag. Een beetje krachtvoer hadden we wel nodig, we zijn nog naar Lussan gefietst. Dat was vanaf ongeveer halverwege een constante stijging. Niet steil, wel lang. Maar ach, e-bikes, dan doe je dat fluitend.

Oh ja, de beek hadden jullie nog tegoed (goed inzoomen, hij is er echt).

IMG_1446

En dan ook maar gelijk de kerk die we dag en nacht (dat laatste gelukkig incidenteel, we beginnen er doorheen te slapen) ieder half uur horen.

IMG_1449

En tot slot de wasplaats met la grenouille, vast niet toevallig ook de naam van onze camping.

IMG_1448IMG_1447

Donderdag staat een fietstochtje naar Montclus en misschien zelfs door naar Barjac in de agenda. Maar zien hoe de benen zijn. De planning is dat we vervolgens vrijdag weer verkassen. We willen in de buurt van Uzès gaan staan. Daar is zaterdag markt (altijd leuk) en dan kunnen we zondag in een restaurantje daar Mariannes verjaardag vieren.